Någonstans i Thailand, 5 januari

Jag ser att ni fortsätter ge mig massa uppmärksamhet, fast jag åkt tusentals mil bort från er. Fortsätt gärna med det. Men tro inte att jag ska lyssna på er. Ni skriver till och med om mig i era jävla kvällstidningar! Som om någon tror på ett ord som står i sådana. Jag har genomskådat er. Genomskådat alltihop.

Jag tänker inte svara på anklagelser. Jag tänker inte låtsas som om jag inte fattat. Ja, jag har betett mig som en kåt, ansvarslös singel. Och? Det var vad jag var. Men nu har jag ett högre syfte.

Jag ska skriva mina memoarer och där ska allt avslöjas – allt om mig och allt om er. Jag ska leva mitt liv efter nya regler, som jag bestämmer, och jag kommer leva det på ett helt nytt plan.

Upptäcktsresande och konstnär, som i tabellen nedan, kan jag redan kalla mig, anser jag. Resten kommer. När jag känner för det.

Nu ska jag börja skriva om mitt nya liv. Någonstans i Thailand. Leta inte efter mig, för ni är ändå så jävla tröga att jag kommer vara borta innan ni hunnit någonvart.

Maria Johansson ska långt härifrån.

Kommentera

